شقاقل و خواص درمانی
نوشته شده توسط : مهرداد غلامی

شقاقل و خواص درمانی

شقاقل چیست،شقاقل+خواص،شقاقل مصری،شقاقل ویکی،شقاقل کوهی

چقدرخواص شقاقل این هویج وحشی را می شناسید؟بهتر است بدانید که در کتب فارسی با اسمهای « هویج وحشی » ، « هشفیفل » ، « اشقاقل » ، « هشقیقل » ، « ششقاقل » ، « گزربری » ، « ریشه گزربری »، « زردک ریگی » ، « شقاقل » نامیده شده است.

شقاقل،خواص شقاقل

لازم به ذکر است که شقاقل گیاهی است دو ساله شکل ظاهری ان شبیه گیاه هویج برگهای ان دارای بریدگی و در عین حال دندانه دار ، ساقه های ان گوشه دار است. بهتر است بدانید که ریشه ان که برای تهیه مربا مصرف میشود نسبتا ضخیم و ضخامت ان در حد یک انگشت ، پر گره و کمی شیرین است.البته  میوه ان در ابعاد یک نخود برنگ تیره و گلهای ان به صورت چتر مرکب در انتهای شاخه گل دهنده ظاهرمی شودد.

شقاقل،خواص شقاقل

بئنیست بدانید که ریشه گیاه شقاقل ازنظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی کمی گرم و تر می باشد و از نظر خواص عقیده دارند که باز کننده انسداد مجاری عروق ، مبهی و گرم کننده می باشد وبرای گرم کردن معده و کلیه و کبد تاثیر زیادی دارد.. اشتها را کم می کند. خواص دارویی ان تا ۴ سال باقی می ماند. خوب است بدانید که هرگاه برگ شقاقل را به سوپ فوق اضافه کنیم رفع کنندۀ انواع روماتیسم است.

شقاقل،خواص شقاقل

واقعیت این است که ریشه آن سنگین و دیرهضم می باشد ولی چنانچه با شکر و عسل به صورت مربا دربیاید ، هضم آن آسان شده و به راحتی خورده میشود.

شقاقل،خواص شقاقل

بهتر است بدانید که  از ریشه های گره دار آن در صنعت غذاسازی و دارویی استفاده می شود.

 شقاقل و خواص درمانی

مطالب مرتبط:

هویج

چغندر

شلغم





:: بازدید از این مطلب : 1085
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: